کد شما در این بخش
4

افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ تعیین شد/ جزییات

  • کد خبر : 7526
  • 29 اسفند 1402 - 12:06
افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ تعیین شد/ جزییات
اخبار کشاورزی : افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل حقوق و ۲۲ درصدی سایر سطوح مزدی کارگران

به گزارش اخبار کشاورزی به نقل از تابناک صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جمع خبرنگاران از افزایش بالغ بر ۳۵ درصدی حداقل دستمزد برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و تاکید کرد، سایر سطوح مزدی ۲۲ درصد به علاوه مبلغ ثابت افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه از گنجانده شدن حق عائله‌مندی در حقوق کارگران از سال آتی خبر داد و تاکید کرد، قرارگاه مسکن برای کارگران و همه مشمولان حقوق کارگری، با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان تشکیل خواهد شد.

جزییات مصوبات از زبان معاون روابط کار وزارت

علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل حقوق قانون کار برای سال آتی گفت: سایر سطوح مزدی ۲۲ درصد به اضافه ۲۳۰۲۶ ریال افزایش خواهند یافت که ماهانه ۶۹۷۰۷۸۰ ریال (تقریبا ۷۰۰ هزار تومان) می‌شود.

وی افزود: حق اولاد به تبع حداقل مزد از ۵ میلیون ۳۰۸ هزار ریال به ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار ریال افزایش یافت، پایه سنواتی ثابت ماند، کمک هزینه اقلام مصرفی (بن کارگری) از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان افزایش یافت، کمک هزینه مسکن ثابت ماند، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان حق تاهل برای کارگران، چه خانم و چه آقا در نظر گرفته شد.

رعیتی فرد در ادامه گفت: حداقل دریافتی کارگران متاهل با دو فرزند از ۸ میلیون و ۵۷۹ هزار تومان به ۱۱ میلیون و ۶۰۹ هزار تومان افزایش یافت و حداقل دریافتی کارگران متاهل با یک فرزند، از ۸ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

لینک کوتاه : https://akhbarkeshavarzi.ir/?p=7526
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.