کد شما در این بخش
4

مرغ آرین یک ثروت ملی است

  • کد خبر : 7531
  • 19 فروردین 1403 - 7:54
مرغ آرین یک ثروت ملی است
اخبار کشاورزی : رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از تحقیقات اصلاح نژادی بر روی لاین آرین خبر داد و گفت: هدف ما این است که مرغ آرین به عنوان یک ثروت ملی، سهم بسزایی از بازار را به خود اختصاص دهد.

به گزارش اخبار کشاورزی به نقل از ایرنا و وزارت جهاد کشاورزی، حسن خمیس آبادی با تاکید بر اهمیت مرغ آرین به‌عنوان یکی از ذخایر ارزشمند ژنتیکی کشور، گفت: ایران از نظر ذخایر ژنتیکی در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی غنی‌تر است و مرغ لاین آرین به‌عنوان یکی از این ذخایر ژنتیکی می‌تواند در درازمدت رقیبی برای سویه‌های وارداتی باشد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور بیان کرد: هدف ما این است که مرغ آرین سهم بسزایی از بازار را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه، برای تحقق این مهم لازم است یک سری اقدامات تحقیقاتی و انتخاب برای اصلاح نژاد مرغ لاین انجام شود، افزود: خوشبختانه در حال حاضر کارهای بسیار خوبی روی مرغ آرین انجام‌شده است و امیدواریم در آینده نزدیک با انتخاب‌های اصلاح نژادی انجام‌شده، آرین بتواند بخش عمده‌ای از بازار را پوشش دهد.

خمیس آبادی با بیان این‌که وزارت جهاد کشاورزی حمایت‌های ویژه‌ای جهت ارتقای ویژگی‌های کمی و کیفی آرین در دستور کار دارد یادآور شد: در کنار بخش‌های مختلفی که روی مرغ آرین کار می‌کنند، تحقیق بر روی توسعه این نژاد بر عهده موسسه تحقیقات علوم دامی قرار گرفته و پشتیبانی آن به عهده وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام و سایر نهادهاست. تلاش همه این متولیان بر این است که این ثروت ملی حفظ‌شده و خود را در بازار پیدا کند.

لینک کوتاه : https://akhbarkeshavarzi.ir/?p=7531
کد شما در این بخش

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.