کد شما در این بخش
7
دبیر انجمن صنفی روغن‌کشی اعلام کرد:

واردات ۳۰۰ هزار تن دانه روغنی با هدف تامین روغن‌خام و کنجاله

  • کد خبر : 3293
  • 25 خرداد 1400 - 17:54
واردات ۳۰۰ هزار تن دانه روغنی با هدف تامین روغن‌خام و کنجاله
اخبار كشاورزي : دبیر انجمن صنفی صنایع روغن‌کشی ایران گفت: بـه منظـور تامین روغن‌خام و کنجاله از محل واردات دانه‌های روغنی، ستاد تنظیم بازار با پیشنهاد واردات ۳۰۰ هزار تن دانه روغنی توسط شرکت بازرگانی دولتی موافقت کرد.

به گزارش اخبار کشاورزی به نقل از ایرنا و انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران، «محمد جعفری»  افزود: با حمایت قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و به منظور حمایت از تولید داخل و استفاده از ظرفیت کارخانجات روغن‌کشی مقرر شد ۳۰۰ هزار تن دانه روغنی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد شده و بین کارخانجات روغن‌کشی سراسر کشور توزیع شود.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران اظهارداشت: با توجه به ضرورت بهبود ذخائر کشور و با مساعدت مدیریت شرکت بازرگانی دولتی ایران، واردات ۳۰۰ هزار تن دانه روغنی در اولویت کاری این شرکت قرار گرفته است و پیش بینی می شود اولین محموله دانه وارداتی در تابستان وارد کشور شود.

ظرفیت کارخانجات روغن‌کشی در کشور به حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تن می رسد. در سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن دانه روغنی وارد کشور شده است.

به گزارش ایرنا، همچنین طبق برآوردها نیاز سالانه کشور به روغن خام حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزارتن است که حدود یک میلیون ۴۰۰ هزار تن معادل ۷۵ تا ۸۰ درصد از محل واردات و  ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن از استحصال دانه های روغنی تامین می‌شود.

اکنون روغن خام و بخشی از دانه روغنی از کشورهای روسیه، مالزی، اوکراین، برزیل و آرژانتین تامین می شود.  

لینک کوتاه : https://akhbarkeshavarzi.ir/?p=3293
کد شما در این بخش

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.