کد شما در این بخش
1

خاوازی: کشاورزی قادر به تحقق شعار اقتصاد بدون نفت است

  • کد خبر : 623
  • 10 دی 1399 - 17:08
خاوازی: کشاورزی قادر به تحقق شعار اقتصاد بدون نفت است
بجنورد- ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی از بخش‌های قدرتمند نظام جمهوری اسلامی است که توجه به این بخش می‌تواند شعار استقلال و اقتصاد بدون نفت را محقق کند.

به گزارش ایرنا کاظم خاوازی که به خراسان شمالی سفر کرده است شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد اظهار داشت: در بخش محصولات باغی و تولید گندم خودکفا هستیم و در تولید شکر، چغندر قند، نیشکر و برنج و محصولات پروتئینی با عزمی کوچک می توانیم به خودکفایی برسیم که با اجرای قانون خرید تضمینی، شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی به افزایش ۲۲ درصدی صادرات بخش کشاورزی در ۹ ماهه امسال نسبت به پارسال گفت: علیرغم شیوع کرونا در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولیدی کشور صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد مطلوبی داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی از خراسان شمالی به عنوان استانی جذاب و پرتوان در بخش کشاورزی یاد کرد و افزود: تمامی بخش های مورد نظر بخش کشاورزی مانند محصولات دیمی و آبی، دامپروری، زراعت، باغبانی، شیلات و نوغانداری در این استان دیده می شود که توسعه بخش نوغانداری می تواند سیمای اقتصادی کشور و استان را تغییر دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه نرخ اشتغال کشاورزی در استان بیشتر از متوسط کشوری آن است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید برای ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی به استان کمک کند تا با افزایش ارزش افزوده این بخش، شاهد مهاجرت مردم روستاها نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نوسانات قیمت نهاده های دامی را از مشکلات کشاورزان برشمرد و گفت: ادامه این روند می تواند ضربه بزرگی را به بخش کشاورزی وارد کند.

وزیر جهاد کشاورزی امروز در آغاز سفری دوروزه وارد استان خراسان شمالی شد که علاوه بر دیدار با نمایندگان کشاورزان و بررسی وضعیت و مشکلات کشاورزی منطقه و شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی این استان، ۱۱ طرح کشاورزی را افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://akhbarkeshavarzi.ir/?p=623
کد شما در این بخش

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.