کد شما در این بخش
3

دومین همایش ملی گیاهان دارویی دوم اسفند ماه در دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود

  • کد خبر : 7142
  • 25 دی 1402 - 6:04
دومین همایش ملی گیاهان دارویی دوم اسفند ماه در دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود
اخبار کشاورزی : رییس دانشگاه جیرفت گفت: همایش ملی گیاهان دارویی، کارآفرینی و تجاری‌سازی با همکاری اتحادیه گیاهان دارویی و انجمن گیاهان دارویی ایران، دوم اسفند امسال در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش اخبار کشاورزی ، حسین شکفته  رییس دانشگاه جیرفت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهمترین محورهای همایش گیاهان دارویی در دانشگاه جیرفت را نیازهای روز کشور برشمرد و اظهار کرد: محورهای همایش در حوزه علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، گیاهان دارویی و مباحث نوین در علوم دامی و همچنین کارآفرینی و تجاری سازی تعریف شده است.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال مقالات به این همایش ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ است و علاقه مندان برای ارسال مقاله و اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی این همایش https://mpec.ujiroft.ac.ir مراجعه کنند.

شکفته ادامه داد: این همایش با هدف گردآوری و ارائه یافته‌های علمی -پژوهشی کشور و همچنین تبادل‌نظر صاحب نظران، استادان، پژوهشگران و دانشجویان درباره آخرین دستاوردها و تحقیقات پژوهشی عرصه گیاهان دارویی برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه جیرفت یادآور شد: جنوب کرمان یکی از اقلیم های منحصر به فرد گیاهان دارویی در کشور است که می تواند منشا زراعت و تجارت این گیاهان ارزشمند در کشور باشد.

شکفته اضافه کرد: موقعیت دشتی و کوهستانی جنوب کرمان از ارتفاع حدود ۶۰۰ متر از سطح دریا تا ارتفاع بیش از سه هزار و ۵۰۰ متر به کشاورزان و محققان این امکان را می دهد تا بسیاری از گیاهان دارویی را به صورت کاملا ارگانیک و دیم‌زار زراعت کنند.

لینک کوتاه : https://akhbarkeshavarzi.ir/?p=7142
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.