کد شما در این بخش
5
فاطمه خمسه، کاندیدای نمایندگی دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی

وجود نماینده متخصص در بخش کشاورزی برای استان قزوین حیاتی است

  • کد خبر : 7480
  • 07 اسفند 1402 - 5:55
وجود نماینده متخصص در بخش کشاورزی برای استان قزوین حیاتی است
اخبار کشاورزی : فاطمه خمسه، کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز با حضور در استودیو تیتر قزوین گفت: باتوجه به جایگاه کشاورزی در استان، داشتن یک نماینده متخصص در این حوزه برای استان قزوین ضرورت دارد.

به گزارش اخبار کشاورزی به نقل از خبرنگار تیتر قزوین، برنامه انتخاباتی استودیو تیتر قزوین با حضور فاطمه خمسه، کاندیدای نمایندگی دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز برگزار شد.

در بخش سوم این برنامه اهداف حضور در رقابت انتخاباتی توسط خمسه تشریح شد.

فاطمه خمسه درباره اهداف حضور در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: اول اینکه، با توجه به سوابق مدیریتی و فعالیت اجتماعی که در سالیان متمادی در استان داشتم با اهداف مختلفی وارد این عرصه شدم، که زنان و جوانان ازجمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: به نظر من از ۲۹۰ کرسی مجلس، حق زنان نادیده گرفته شده و مصوبات و طرح‌های این حوزه مردانه نوشته شده و اگر آسیب‌هایی را می‌بینیم طرح‌هایی که می‌توانست نقش حمایتی داشته باشد یا تیپ مردانه گرفته یا بر زمین مانده است.

توجه به اصلاح قوانین بخش کشاورزی

این کاندیدای عضویت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مورد دوم، کشاورزی استان است، ما تاکنون نماینده‌ای از استان قزوین که وارد کمیسیون کشاورزی مجلس شده باشد، نداشتیم و این خلاء همیشه وجود داشت و تاثیرگذاری آن در مصوباتی بود که احصاء کرده بودیم.

وی ادامه داد: بسیاری از قوانین کشاورزی ما هم نیاز به اصلاح دارد، برخی قوانین را هم داریم که اجرا نشده و نظارت بر آن‌ها ابتر مانده و نیاز است استان‌هایی که بخش کشاورزی قوی دارند، حتما یک نفر در کمیسیون کشاورزی حضور داشته باشد.

در مجلس یازدهم شاهد مصوباتی بودیم که با روح و روان مردم بازی کرد

خمسه عنوان کرد: در مجلس یازدهم شاهد مصوباتی بودیم که به نفع مردم نبود و امنیت روحی و روانی مردم را تحت تاثیر قرار داده بود که به دنبال رفع آن‌ها هستیم، فیلترینگ، لایحه عفاف و حجاب، سن بازنشستگی و واردات و صادرات و ارتباط با سایر کشورها، ازجمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: در این حوزه‌ها افرادی که موافق این مباحث نیستند، خود را منتقد می‌دانند، تاثیرگذار بوده و به خود اجازه داده‌اند از تریبون مجلس استفاده کنند، من هم سعی کردم از این فرصت استفاده کنم و به عرصه انتخابات وارد شوم.

خمسه درباره پیش‌بینی از میزان مشارکت مردم چقدر تصریح کرد: اتفاقاتی که طی چند سال اخیر در کشور روی‌داده و نحوه برخورد با آن‌ها و مواردی مانند افزایش قیمت ارز، تورم، فیلترینگ، تصویب برخی قوانین نادرست، مردم را دلسرد و نومید کرده است تا حدی که برخی مشارکت را بی‌تاثیر بر سرنوشت خودشان می‌دانند.

وی ادامه داد: البته مردم با نظام قهر نیستند، اما فکر می‌کنند نماینده‌ای را به مجلس می‌فرستند، یا به رئیس جمهوری رای می‌دهند تا مشکلاتشان را پیگیری کند، اما مشکلاتشان حل نمی‌شود.

صندوق رای آخرین روزنه امید است

این نامزد ورود به مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صندوق رای آخرین روزنه و امید برای حکومت مردم بر مردم است و از مردم درخواست دارم این حق را از خودشان نگیرند و مشارکت جدی داشته باشند، مشارکت نشان می‌دهد که باید افراد اصلح در مجلس حضور داشته باشند، اگر مردم به عقلانیت رای دهند و متخصصین را فارغ از مسایل سیاسی وارد مجلس کنند شاهد تحول بیشتری در مجلس خواهند بود، مردم ما باید مجلسی قوی با آرا و مشارکت بالا رقم بزنند.

خمسه درباره فراهم بودن یا نبودن فضای یک انتخابات رقابتی باتوجه به نوع تایید مرحله‌ای کاندیداتوری شورای نگهبان گفت: باید دید منظور شما از انتخابات رقابتی بین سلایق مختلف است یا یک تفکر و سلیقه خاص با چند کاندیدا؟

وی ادامه داد: در این دوره ابتدا طیف خاصی از احزاب که از تفکر نسبتا مشترکی نیز برخوردارند انتخاب شدند و تایید صلاحیت‌ها قطره‌چکانی صورت گرفت‌، سپس افراد معدودی با تفکر متفاوت بصورت مرحله‌ای وارد عرصه انتخابات شدند که قطعا از زمان کمتری برای مهیا شدن در این رقابت برخوردار هستند و زمان را از دست داده‌اند و این رقابت عادلانه نیست.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من موافق تایید صلاحیت افراد مشکل‌دار نیستم، اما اگر قرار است فردی بیستم بهمن تایید شود، بهتر بود همان آبان‌ماه تایید می‌شد تا فرصتی برابر برای رقابت در اختیار داشت.

وی ادامه داد:  از آنجا که سلایق مختلفی در این تائید صلاحیت‌ها در نظر گرفته نشده، این افراد از زمان کمتری نیز برخوردار هستند و مسیر دشواری را پیش رو دارند، انتخابات قطعا رقابتی است، اما نه به مفهوم واقعی خود.

باید شنوای نسل جوان بود

خمسه در راستای شفاف‌سازی و ارتباط مستقیم و روشن افکار عمومی به منظور پاسخگویی به مطالبات نسل جوان گفت: من دارای دو فرزند هستم که یکی در سن جوانی و دیگری در سن نوجوانی است، قویا اعتقاد دارم که بواسطه توسعه و پیشرفت تکنولوژی و سرعت فزاینده رشد دانایی و آگاهی در نسل جوان، بین ما و آن‌ها فاصله وجود دارد.

وی ادامه داد: جوانان کنونی دنبال شفافیت هستند و می‌خواهند با منطق و عقلانیت خود را ثابت کنند، پویا و فعال هستند و صحبت‌ها را تحلیل می‌کنند؛ جوان امروزی در خانواده اصیل ایرانی تربیت شده و از هنجارشکنی بیزار است، اما قصد دارد ر عین ایرانی که به خانواده تمام سنت‌های ارانی احترام می‌گذارد، خود را هم ثابت کند، اما ما عرصه را بر آن‌ها تنگ کردیم و هیچ وقت شنونده خوبی نبودیم، جوان امروز پویا و کنشگر است و اگر فضا را فراهم کنیم هنجارشکنی نخواهد کرد.

خمسه اضافه کرد: برای اطلاع از مطالبات آنان باید پای صحبت‌های آن‌ها نشست، به رفتارها و برخورد آن‌ها با موضوعات توجه کرد، جوان امروزی کنشگر سیاسی و اجتماعی است و اگر فضا را برای او باز کنیم، هنجارشکنی نخواهد داشت و فقط می‌خاهد خود را ثابت کند.

افزایش سن بازنشستگی باید اصلاح شود

وی درباره افزایش سن و سابقه بازنشستگی گفت: برخی مصوبات مجلس یازدهم با روح و روان جامعه بازی کرده که سن بازنشستگی ازجمله آن‌ها است؛ اگر سن بازنشستگی ۶۵ سال باشد، باتوجه به اینکه سن امید به زندگی ۶۷ تا ۷۰ سال است، فرد عملا بازنشستگی را نمی‌بیند.

این نامزد ورود به مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۳۰ سال متناسب با ظرفیت و فرسایش انسان‌ها طراحی شده، ما انسان‌ها نباید تا روز آخر کار کنیم و عملا به یک فرصت آسودگی نیاز داریم.

وی اظهار کرد: البته برخی نمایندگان اعلام کردند که متوجه نشدیم چه چیزی را امضا کردیم که این بدتر از وضعیتی است که فرد با علم و آگاهی رای داده، من مخالف این طرح هستم، ما نباید سوء مدیریت در تامین اجتماعی کشور را با مردم حساب کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://akhbarkeshavarzi.ir/?p=7480
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.