کد شما در این بخش
7
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

افزایش ۱۱ هزار تنی تولید آبزیان با افتتاح طرح‌های دهه فجر

  • کد خبر : 7313
  • 17 بهمن 1402 - 12:27
افزایش ۱۱ هزار تنی تولید آبزیان با افتتاح طرح‌های دهه فجر
اخبار کشاورزی : رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها در دهه مبارک فجر گفت این تعداد پروژه در ۲۵ استان کشور اجرایی شده که برای ۲ هزارو ۶۸۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

به گزارش اخبار کشاورزی به نقل از ایرنا ،«سید حسین حسینی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت تولید آبزیان در سال‌جاری، با اشاره به افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها در دهه مبارک فجر افزود: این تعداد پروژه در ۲۵ استان کشور اجرایی شده که برای ۲ هزارو ۶۸۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

رییس سازمان شیلات ایران اضافه‌کرد: همچنین در هفته دولت سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۴ پروژه شیلاتی در ۲۰ استان کشور با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ارزآوری حدود ۸۷۴ هزار دلار راه اندازی شد که با اشتغال‌زایی برای یک‌هزار و ۸۰۰ نفر، میزان تولید را ۱۶ هزارو ۸۰۰ تن افزایش داد.

وی درباره افزایش تولید آبزیان گفت: کل تولیدات شیلاتی در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۳۵۲ هزار تن بوده که از این میزان ۶۰۱ هزار تن مربوط به بخش آبزی پروری و ۷۵۱ هزار تن مربوط به صید است.

به گفته حسینی، میزان اشتغال در زیربخش شیلات ۲۴۹ هزار نفر است که نزدیک‌به ۱۳۶هزار نفر در بخش صید و ۱۱۳ هزار نفر در حوزه آبزی پروری اشتغال دارند.

سرانه مصرف آبزیان ۱۴.۱ کیلوگرم شد

رییس سازمان شیلات ایران گفت: طبق آمارها متوسط سرانه عرضه آبزیان در کشور حدود ۱۴.۱ کیلوگرم است که میزان گرم پروتئین مصرفی آبزیان در سبد روزانه خانوار ۷.۱۴ گرم در روز محاسبه شده است.

وی ادامه‌داد: افزایش سرمایه گذاری در حوزه فعالیت های شیلاتی از حدود ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ (رشد ۴۴۰ درصدی) رسیده است که بر اساس برنامه های توسعه ای تعریف شده در افق برنامه هفتم توسعه، حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره مورد نیاز است.

حسینی با اشار به برخی آمارها در بخش صید و صیادی، گفت: توسعه صید در آب های غرب اقیانوس هند با تولید ۱۹۴ هزار تن و تعداد ۸۰۰ شناور صیادی با پرچم جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

وی به پرداخت حق عضویت معوق IOTC پس از ۱۶ سال اشاره کرد و افزود: در دولت سیزدهم افزون بر ۲ میلیون دلار پرداخت برای تثبیت فعالیت در اقیانوس هند انجام شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه در دولت سیزدهم واگذاری مدیریت و بهره برداری ۴۶ بندر صیادی از ۷۰ بندر صیادی به اتحادیه های صیادی انجام شده است، اظهار داشت: مشارکت جامعه صیادی شمال و جنوب کشور در اجرای پروژه های پرورش ماهی در دریا (قفس) در اولویت قرار دارد.

لینک کوتاه : https://akhbarkeshavarzi.ir/?p=7313
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.